25% Meer Omzet met 1 Extra Pagina

I’m a sucker voor “brandability” en voor mijn projecten investeer ik graag in de beste domeinnaam.

Voor mij is dat het verschil tussen een A-locatie in een drukke winkelstraat, en een pandje ergens 3-hoog achter in een buitenwijk.

Klanten en bezoekers hebben ook meer het gevoel dat je de “officiële” website bent met de beste domeinnaam.

De target voor mijn nieuwe project… de domeinnaam Keto.nl

Na 3 weken had ik hem in mijn bezit voor 2350 euro.

Inmiddels had ik ook een full-time content schrijver aangenomen.

Maar welke keto zoekopdracht ik ook bedacht, de website ketogeendieet.net kwam steeds op plek #1 in Google.

Hoewel mijn awesome contentschrijver echt monsterartikelen schrijft die 5 keer beter zijn dan de artikelen van de ketogeendieet.net website wist ik dat dit (veel) tijd ging kosten voordat mijn websites van posities ging wisselen met de huidige nummer 1.

Tijd waar ik niet op wilde wachten.

Ik besloot te kijken of ik de website niet gewoon kon kopen.

Na anderhalve maand was de website voor mij voor een bedrag van 30.000 euro.

Het overnamebedrag is op basis van bezoekers en posities in de zoekmachine.

(en mijn idee natuurlijk van wat het me waard is op termijn)

Merk op dat ik nog geen idee heb of dit allemaal de moeite waard gaat zijn, behalve mijn onderbuikgevoel die zegt… GO!

Niks is zeker in het leven...

Anyway, in 3 maanden tijd schrijf ik een boek, laat ik recepten ontwikkelen en maken we een videocursus over het ketogeen dieet.

Dit was wel na de initiële 5 maanden lees- en experiment fase.

Merk op dat ik NOOIT iets promoot waar ik niet 100% achter sta.

Anyway, woensdag 18 Jul 2018 was het zover.

Launch time.

Kijken of "meneertje van Duuren" zijn onderbuikgevoel gelijk had.

Oordeel zelf.

Van 18 tot 25 Juli deden we in totaal €51.824 aan sales (ex BTW).

In één week tijd is de investering van de domeinnaam en de website terugverdient en staat er een asset die de aankomende maanden / jaren zorgt voor honderdduizenden euro’s omzet.

Merk nog één extra ding op in de screenshot hierboven.

In totaal verkochten we 1311 units van onze digitale producten.

Daarbij verkochten we ook 334 Ketonenmeters á €12.933

De ketonenmeter kwam als een UPSELL na de initiële aanschaf van ons digitale programma.

Een conversie van ruim 25%

Het grappige is dat het ook precies 25% van de totale omzet is.

"Hoe zou jij het vinden om 25% meer omzet te doen met hetzelfde aantal klanten?"

Je leert hier meer over op pagina 5.

(Je zit nu op pagina 3 trouwens... nog steeds leuk leesvoer?!)

Dit marketing verhaal is natuurlijk niet compleet zonder wat Facebook advertenties in de mix te gooien.

Ik spendeerde 567,38 om uiteindelijk €10.626 omzet te genereren.

(je kunt de afbeelding vergroten door erop te klikken)

Zoals je ziet is Facebook is niet dood. E-mail marketing is niet dood.

De kansen zijn niet OP.

Ze liggen voor het grijpen, voor jou. Als je je ogen maar openhoudt en de juiste pakt.

Als ik één ding kan doen met deze case-study is dat hopelijk motivatie en inspiratie geven...

Maar nu dat je mijn verhaal aangehoord hebt...

...is het tijd voor het leuke rekenvoorbeeld wat ik je beloofd had aan het begin.

De enige reden waarom ik 1000+ units kan verkopen van een gloednieuw product is omdat mensen mij kennen, “leuk vinden” en VERTROUWEN.

Know, Like, Trust. (KuLT)

Wanneer je jouw bezoekers zover hebt gekregen dat ze je vertrouwen gaan je conversies door het dak heen.

Stel je hebt nu een funnel die je 100 euro winst per dag oplevert omdat je een informatie product verkoopt van 50 euro.

Je stuurt 100 bezoekers naar je website en 2 hiervan kopen.

Dit is een conversie van 2%

Stel in plaats van 2% kun je dit naar 4% krijgen. En je verdubbelt dus je conversie. Dat betekent ook direct een verdubbeling van je omzet van 100 naar 200 euro.

Stel dat je deze extra omzet nu terug in advertenties zou investeren, en je zou 100 clicks genereren voor die 100 euro.

Met dezelfde conversie van 4% zou je nu 400 euro doen minus je 100 euro advertentiekosten is 300 euro / dag.

Een extra 300 euro per dag. Dat is een extra 9000 per maand… of 109.500 per jaar…

Zou jij 1000 euro betalen voor een EXTRA 109.500 per jaar? Ik denk van wel.

Oké, dit lijkt allemaal sprookjesland, dus laten we rekenen met meer realistische cijfers (alhoewel een verdubbeling van conversie niet onrealistisch is voor een hoop ondernemers).

Stel je funnel gaat 20% beter presteren ZONDER dat je je winst terug in advertenties gaat stoppen.

Laten We Van Het Minimale Uitgaan

100 euro per dag x 20% betere conversie = 20 euro dag
=
€600 / maand
=
€7200 / jaar

€100 / dag keer een verhoging van 20% in conversie is €120 / dag. Dat is een extra €600 / maand of een extra €7200 / jaar.

Dit is simpelweg hoe je snel kunt schalen en omzet kunt genereren.

Zou je nog steeds 1000 euro investeren om 7200 terug te krijgen binnen een jaar?

Mijn zoontje van drie snapt al dat dit een goeie deal is.

Wellicht denk je nu nog steeds. Oké, nog steeds een hoop theorie… In de échte boze buitenwereld werkt het niet zo.

Ik ben blij dat je het zegt.

Een van de redenen dat ik namelijk zonder knipperen kon stoppen met de verkoop van mijn marketing cursussen is omdat ik door mijn cijfers van foodie (mijn supplementen bedrijf) aan het rekenen was.

In Oktober 2017 deed ik 613 orders voor €40.822

Dit is €66,60 per order (AOV)

  • Ik wist dat ik nog veel kon verbeteren door een goede KuLT follow up te schrijven (Know,Like,Trust).
  • Daarnaast kon ik de AOV naar boven halen met goede one-click upsells.
  • En de snelheid van mijn website verhogen zodat de conversie op mobiel beter zou worden.

De conversie ging met gemiddeld 33% omhoog. Repeat customers kwamen sneller terug.

Fast forward naar Juli 2018 deed ik 1490 orders voor €108.869

€73.06 AOV

Not… Too… Shabby...

Ik denk dat dit alles mij serieus niet meer dan 20 uur heeft gekost om door te voeren (en wat tijd van mijn technische dude om de snelheid te verbeteren).

Om vervolgens te wachten... (Januari is traditioneel een goede maand, en November werd ik enthousiast om te kijken of mijn upsells werkten en heb ik meer gemaild dan "normaal")

Eerlijk gezegd, was dit voor mij een hoop minder “gedoe” dan al het commentaar wat ik kreeg op mijn marketing cursussen.

Maargoed, genoeg over mijn “succes”.

Let’s talk about YOU!

Hoe word JIJ succesvol(ler)?

De gouden formule tot succes bestaat wat mij betreft uit drie onderdelen.

Wil je weten welke?