De Perfecte Betaalpagina Maken voor Jouw Online Business Met de Plugins Woocommerce + Woocommerce Quick Checkout

De Perfecte Betaalpagina Maken voor Jouw Online Business Met de Plugins Woocommerce + Woocommerce Quick Checkout

De juiste marketing zorgt ervoor dat je jouw producten kunt laten zien aan duizenden mensen. De perfecte betaalpagina zorgt ervoor dat ze daadwerkelijk KOPEN!

Bedenk jezelf het volgende… Je hebt aan alles gedacht:

Je Facebook pagina staat online en je plaatst braaf elke dag een quote plaatje, je blogt twee keer per week, je salespage staat online, je hebt een goed product, je hebt een e-mail sequence…

… laat die klanten maar komen!

Heb je er ooit wel eens aan gedacht dat de laatste pagina die klanten zien voordat ze hun bankpas uit hun portemonnee trekken één van de belangrijkste pagina’s is van dit hele proces?

Als je daar een disconnect maakt of het vertrouwen verliest blijft die bankpas veilig waar die zat.

De meeste online ondernemers nemen genoeg met een afrekenpagina die er zo uit ziet:

cursus-piano-spelen-paypro

Ik heb dit ook jarenlang gedaan… en ik zeg niet dat je hiermee geen klanten kunt krijgen.

Wij hebben ruim 1 miljoen euro omzet gedraaid in 3 jaar tijd met bovenstaande betaalpagina.

omzet-foodie-2013-2016

Maar ik krijg een plaatselijke hartverzakking als ik eraan denk hoeveel dit had kunnen zijn met een geoptimaliseerde afrekenpagina.

Feit is namelijk dat een hoop klanten vroegtijdig afhaken in het betaalproces.

Diverse websites claimen dat 60% tot zelfs 70% van de winkelmandjes die de consument vult uiteindelijk niet worden afgerekend.

Shopping Cart Abandonment is een Serieus Ding (en er is een oplossing…)

Ik kwam erachter toen ik in Juli 2016 de switch maakte om mijn informatieproducten en boeken te verhuizen van PayPro naar mijn eigen platform wat draait op Woocommerce in combinatie met Mollie.

Sinds die periode hebben we in totaal 8690 bestellingen uitgeleverd, maar een ‘whopping’ 2018 bestellingen zijn uiteindelijk niet succesvol afgerekend.

De eerste weken heb ik Mollie (onze huidige betalingsprovider) platgebeld en gemaild om te vragen hoe dit in hemelsnaam mogelijk was. haha

PayPro gaf hier namelijk geen enkel inzicht in, ik zag alleen maar de succesvolle betalingen. En ik had geen enkel idee dat dit percentage zo hoog zou zijn.

Sinds ik een eigen platform heb kan ik deze geannuleerde bestellingen opvolgen, en in de afgelopen 3 maanden hebben we al ruim 4000 euro omzet terug gewonnen met één enkel geautomatiseerd mailtje.

recovered-sales-foodie

We gaan deze campagne nog uitbreiden, maar voorlopig vind ik een extra 16.000 euro “gevonden omzet” per jaar dikke prima.

Hoe ik dit heb gedaan is absoluut een onderwerp voor een ander artikel, nu wil ik in eerste instantie even de focus leggen op het verhogen van de conversie van de afrekenpagina.

Als op mijn website van de 10708 bestellingen er 2018 geannuleerd worden dan doe ik het met 18,8% abandonment rate nog behoorlijk goed.

Ruim 40% beter dan het gemiddelde.

Dit heeft een reden…

Mijn Betaalpagina Voldoet aan deze 10 Regels voor Betere Conversie

Hieronder zie je een afbeelding van één van mijn betaalpagina’s met hierbij een aantal belangrijke kenmerken van een goed converterende betaalpagina.

Ik leg je uit wat ze zijn.

10-regels-voor-betere-conversie-betaalpagina

1. Laat het Logo / Branding van je Bedrijf Zien

Één van de grootste uitdagingen met standaard afrekenpagina’s van andere partijen is dat je jouw eigen logo niet kunt plaatsen. Of nog erger, het logo van de betaalprovider te zien is.

Jouw potentiële klant raakt in verwarring als ze dit zien en weten niet goed waar hun geld naartoe gaat.

Natuurlijk is dit op te lossen door zelf code te schrijven en de API te koppelen met jouw website. Maar dan moet je daar weer een programmeur voor inhuren, hopen dat deze een stukje goede code schrijft, en maar afwachten met updates of alles blijft werken.

2. Laat Contactinformatie Zien

Een beetje contactinformatie doet wonderen. Een e-mail adres, een telefoonnummer of live chat. Soms krijgen klanten net dat beetje extra vertrouwen om ze over de streep te trekken.

Daarnaast zijn er klanten die nét antwoord willen op een brandende vraag voordat ze overgaan tot aanschaf. Door hen een gemakkelijke manier te geven om contact met jou op te nemen, laat je zien dat je je als bedrijf niet verschuild achter je computerscherm.

Het eindresultaat is meer sales voor jou.

3. Laat Klanten zien wat ze Kopen

Geef klanten een reminder van wat ze kopen door een simpele productafbeelding te laten zien.

Als je digitale producten verkoopt, maak dan zelf een mock-up van je product zodat het tastbaar lijkt. Verkoop je fysieke producten, zorg dan voor een hoge kwaliteit foto.

4. Herinner Klanten eraan wat ze Kopen

Een herinnering van wat klanten daadwerkelijk gaan kopen geeft een boost aan je conversie. Gebruik een productbeschrijving om de USP’s van jouw product nog eens kort uit te lichten en beschrijf wat het product gaat doen voor jouw klant.

5. Schep op over je Garantie

Als jouw product een garantie heeft, zorg er dan voor dat jouw potentiële kopers dit ook kunnen zien op je betaalpagina. Dit zal jou toekomstige klanten een vertrouwd gevoel geven omdat jij voor de volle 100% achter jouw product staat.

6. Laat Alleen de Verplichte Velden Zien

Als je het adres van de klant niet hoeft te weten (omdat je een digitaal product verkoopt) vraag er dan ook niet naar. Als je klanten niet wilt bellen, vraag dan niet naar het telefoonnummer. Elk veld wat je weglaat kan je conversie laten stijgen.

7. Geef een Opsomming van het Product

Klanten kopen bij jou omdat ze een bepaald eindresultaat voor ogen hebben dat jouw product hen kan geven. Laat met bulletpoints zien wat klanten krijgen als ze jouw product kopen.

Dit is ook een prima plek om al het bonusmateriaal te laten zien wat je bij je product geeft.

Het hebben van bonusmateriaal kan je aanbieding maken of breken, dus als je ze hebt laat dit dan duidelijk zien op de betaalpagina.

8. Laat Positieve Beoordelingen Zien

Dit is één van de meest krachtige conversieboosters van elke betaalpagina. Net voordat klanten hun bankpas uit hun portemonnee gaan halen herinner jij ze eraan dat andere klanten net zoals zij ook de stap gewaagd hebben (en hier geen spijt van hebben).

Als je beoordelingen en reviews hebt uit het verleden, vergeet ze dan niet te plaatsen op je betaalpagina.

9. Laat Logo’s Zien voor Vertrouwen

Laat je klant logo’s zien die ze vertrouwen en laat zien dat je betaalpagina 100% veilig is. Als je een service gebruikt om onafhankelijke beoordelingen te verzamelen (en je doet het goed) kun je dit ook laten zien.

Alles wat vertrouwen kan winnen helpt om je conversie op te krikken.

10. Accepteer Meerdere Betalingsvormen

Hoewel iDEAL verreweg de meest gebruikte manier is van betalen in Nederland doe je jezelf en je bedrijf tekort als je niet meerdere betalingsvormen aan kan bieden.

Zoals gezegd. Wij zitten bij Mollie en via de Woocommerce plugin kunnen we alle belangrijke betalingsvormen aanbieden.

Hoe Maak Jij Je Eigen Perfecte Betaalpagina?

Nu dat je weet waarom je een perfecte betaalpagina zou moeten hebben en waar deze aan zou moeten voldoen, komt de vraag…. hoe maak ik hem?

Zelf heb ik weken gezocht en getest naar de juiste combinatie van plugins en shopping carts. Uiteindelijk heb ik voor de volgende setup gekozen voor mijn bedrijven.

Ik zal hieronder mijn keuzes voor deze plugins toelichten.

Woocommerce (gratis)

Dit was een simpele beslissing. Everybody loves WordPress. En ik dus ook. Woocommerce is e-commerce heaven voor WordPress. Ik werk er nu al een aantal jaar mee.

Het is makkelijk up-to-date te houden (in tegenstelling tot bv. Magento) en om de layout aan te passen. Als je een beetje handig bent kun je dus zelf conversie verhogende technieken doorvoeren.

Woocommerce Quick Checkout ($76)

Voor mijn informatieproducten wil ik niet werken met een winkelmandje zoals je dat van veel webwinkelsystemen gewend bent.

Het enige wat ik nodig heb is een verkooppagina met een link naar de betaalpagina. Producten hoeven binnen mijn infobusiness niet in een winkelmandje gedaan te worden, ik heb geen cross-sells of mogelijkheid om meerdere producten in één keer af te rekenen.

Met behulp van de Quick Checkout plugin wordt het winkelmandje uitgeschakeld en kun je de pagina stylen zoals je wilt (hint: op de manier waarop ik hierboven heb beschreven).

Woocommerce Checkout Field Editor Pro ($39)

Deze plugin gebruik ik om velden te verbergen of bijvoorbeeld alleen te tonen als ze voldoen aan een bepaalde voorwaarde.

In mijn platform heb ik fysieke producten die besteld kunnen worden (boeken) en digitale producten (challenges en digitale boeken). Deze staan in 2 verschillende categorieën.

De plugin zorgt ervoor dat bv. het adresveld alleen getoond wordt als het om een bestelling met een fysiek product gaat.

conditional-fields-foodie

Mollie plugin (gratis + €0,29 per iDEAL transactie)

Na wat onderzoek naar de beste payment provider ben ik uiteindelijk bij Mollie terecht gekomen. Een volwassen club met een prachtig betaalsysteem en een robuuste API. Daarnaast kunnen ze recurring revenue verwerken en integreren ze naadloos met Woocommerce via hun plugin.

Ook hebben ze sinds begin 2016 hun tarieven fors verlaagd waarbij ze nu concurrerend zijn met andere betaalproviders.

Marketers Delight thema ($97)

Al jaren ben ik fan van het werk van Alex (Kolakube). Een jonge programmeur met oog voor het kleinste detail.

Met het Marketers Delight thema kun je prachtige headers maken voor je betaalpagina of de berichten/pagina’s op je WordPress website, het is daarnaast ook heel gemakkelijk om de sidebar custom made per pagina te maken.

Er zitten nog tal van andere opties in voor de veeleisende marketeer. I like it a lot.

Maak Jij Jouw Perfecte Betaalpagina met onze Videocursus?

Met deze plugins en templates maak je de (wat ik denk) “perfecte betaalpagina” voor je business. Nu je weet welke plugins ik gebruik kun je dit natuurlijk prima zelf gaan uitvogelen.

Als jij het echter belangrijk vind dat jouw betaalpagina in twee uurtjes live staat in plaats van twee weken (of nooit), overweeg dat onze perfecte betaalpagina videocursus.

Sorry, is nog niet af…

Geen zorgen, de investering is minimaal.

Conclusie van dit Artikel

Alles is van belang bij een online verkoop, maar zorg ervoor dat je betaalpagina zeker geen ondergeschoven kindje is. Maak hem met zoveel liefde als je jouw verkooppagina / productpagina in elkaar zou zetten. Je bankrekening zal er blij mee zijn.

Aan hoeveel van de 10 regels voldoet jouw betaalpagina? En ga jij na het lezen van dit artikel je betaalpagina aanpassen?