Eind 2016 wist ik het zeker.
Ik wilde mijn project internetmiljonair weer oppakken waarbij ik internet ondernemers in Nederland en België ga helpen om meer omzet te genereren binnen hun businesses.
De afgelopen jaren heb ik drie online miljoenenbedrijven vanaf de grond af opgebouwd waar ik nog steeds trotse eigenaar van ben. Meer informatie over deze bedrijven vind je hier.
Internet marketing en het opbouwen van bedrijven is de afgelopen 12 jaar de rode draad geweest door mijn leven en is iets waar ik veel plezier en voldoening uithaal.
Ik kan geen genoeg krijgen van de laatste marketingtrends én tools en implementeer veel van wat ik leer direct door in mijn eigen bedrijven.
De successen binnen mijn bedrijven zijn goede aanknopingspunten voor andere online ondernemers om op verder te bouwen.
Online Lead Generatie
Ik wil je nogmaals benadrukken dat ik “in de loopgraven” sta. Ik heb drie bedrijven buiten de marketing niche welke samen op DIT MOMENT honderdduizenden euro’s omzet per maand doen.
Als ik dit niet schrijf, en niks doe in de marketingbranche veranderd er voor mij financieel gezien niks. Het is alleen jammer voor mij en voor jou, want marketing is mijn grote liefde en ik haal hier veel voldoening uit en ik ben ervan overtuigd dat ik JOU kan helpen met je business.
Anyway.
Als ik kijk naar het succes van mijn bedrijven is er één onderdeel dat met kop en schouders het meest belangrijk is voor mijn groeiende omzet.
Het hebben van een constante stroom van nieuwe kwalitatieve leads.
Er zijn drie manieren om de omzet van een bestaande business te laten groeien.
- Meer leads in je business brengen
- Bestaande leads meer producten laten kopen (frequentie)
- Bestaande leads een hoger bedrag laten afrekenen (prijzen verhogen)
Natuurlijk zijn de laatste twee belangrijk, maar de eerste manier (meer leads) zorgt er automatisch voor dat de laatste twee manieren nóg beter werken.
En de uitdaging die ik zie bij een hoop online bedrijven…?
Dat de focus op een hoop andere dingen ligt dan het genereren van leads.
Natuurlijk kun je social media doen, natuurlijk kun je artikelen schrijven, natuurlijk kun je een podcast opnemen… En ja, ik snap het, dit is allemaal onderdeel van jouw strategie om “organic” leads te genereren.
Maar wees eens eerlijk tegen jezelf.
Hoeveel nieuwe leads krijg jij PER DAG op je e-mail lijst?
5, 10, 20?
Dat gaat ‘em niet worden.
Stel dat 2% daarvan iets wil kopen.
Met 10 nieuwe leads per dag heb je zo’n 300 leads per maand. Dat zou 6 sales zijn.
Met je e-book van 27 EUR betekent dit 162 EUR per maand aan inkomsten.
Niet echt een business waarmee je elke dag je ideale dag kunt leven.
Mijn focus met internetmiljonair zijn NIET de startende ondermers…
Mijn doel is om ondernemers te helpen die al minimaal een paar honderd euro per maand aan online inkomsten hebben, en hen helpen dit op te schalen tot een paar duizend of zelfs tienduizenden euro’s.
Om dat te doen heb je LEADS nodig. Veel leads.
Leadpowr
Een logische stap voor mij was dus om een product te ontwikkelen waarin ik stap-voor-stap uitleg hoe ik leads genereer voor mijn eigen bedrijven.
De outline voor het programma Leadpowr was geboren.
Leadpowr is een product van €997.
En zo kwam het tot stand.
Het was Januari 2017.
Ik was alweer een aantal jaar op de achtergrond aan het bouwen aan mijn eigen bedrijven.
Er zijn een handjevol trouwe “fans” geweest die dit bleven volgen door zich in te schrijven op de mailinglijsten van mijn verschillende bedrijven…
… maar naast een oud internetmiljonair lijstje van +/- 3000 man welke ik in geen twee jaar een mail had gestuurd wist geen online ondernemer in Nederland wie Mitchel van Duuren was.
Alleen in de markten waarin ik opereer (gezondheid en natuursteen) ben ik overduidelijk aanwezig geweest afgelopen jaren en heb ik e-mail lijsten opgebouwd van vele tienduizenden leads.
Lang verhaal kort. Ik begon in mijn marketingbusiness (het blog wat je nu leest) met (bijna) ZERO.
Lead Challenge
Voordat wildvreemde mensen (cold audience) uiteindelijk €997 gaan investeren in een product moeten er drie dingen gebeuren.
- Deze mensen moeten je kennen (Know)
- Deze mensen moeten je “leuk vinden” (Like)
- Deze mensen moeten je vertrouwen (Trust)
Dit is een belangrijke strategie die ik heb meegekregen tijdens de periode van vier maanden dat ik één-op-één coaching had van marketinglegende Frank Kern.
Om deze Know, Like, Trust fases heb ik een framework gebouwd.
De KuLT-methode.
Alles daarover vind je in dit artikel.
Voor mijn lancering van het Leadpowr product had ik de volgende leadmagnets.
- Mijn Know-leadmagnet was een PDF met de naam “Winstgevende Leadmachine”
- Mijn Like-leadmagnet was een online challenge, de “Lead Challenge”
- Mijn Trust-leadmagnet was een implementatie workshop (een webinar).
De Lead Challenge deed veruit het meest “zware werk” en maakte van mensen die “wellicht interesse” hadden ineens “hyper-responsive leads” die niet konden wachten om mijn programma aan te schaffen.
PPC
De leads uit de Know en de Like-fase waren voor het overgrote deel afkomstig via betaalde advertenties (op Facebook). De Trust-fase wordt gevuld met bestaande leads uit die Know en Like fase.
Je kunt duizenden mensen per dag naar je website sturen via PPC advertising.
Ja, dat kost je upfront een beetje geld.
Voor mijn Leadpowr campagne heb ik in totaal 1969.90 uitgegeven over een periode van 3 maanden.
Maar als je campagne en funnel goed zijn dan heb je dit geld vrij snel terug. (*)
Binnen 30 dagen maakte ik van €1969.90 uiteindelijk 28.000 euro en wat kleingeld.
Een kleine sidenote: Ik heb geen tijd gespendeerd aan het schrijven van nieuwe blog-artikelen.
Wat ik wel heb gedaan is van Januari 2017 t/m Maart 2017 elke week drie keer een Facebook Live uitzending op mijn Facebookpagina Internetmiljonair.nl
Dit om content te genereren en mensen te laten zien wie ik ben en waar ik voor sta.
In de live video’s komen verschillende onderwerpen aan bod. Van lanceringen tot adverteren en authentiek zijn. Je kunt alle video’s die ik heb gemaakt in deze categorie terugvinden.
So there you have it.
Een lancering van 28.000+ EUR in 5 weken tijd van een nieuw product naar een nieuwe doelgroep.
Mocht je interesse hebben in hoe je dit ook voor je eigen business kan doen schrijf je dan in voor de Lead Challenge.
(*)Let op: ik ga er voor het gemak van uit dat jouw product, intentie en funnel GOED zijn.